fredag 30 juli 2010

Min demon - hetsätning

Jag gömmer mat i lådor, i frysen eller äter med en gång.
Jag ljuger för min familj.
Jag tänker på mat mer än jag tänker på något annat.
Jag gick ner 20 kg för att jag var överviktig, jag behöll min normalvikt på 54 kg ett bra tag,
men någonstans tappade jag konceptet.

Jag hetsäter utan att kräkas.
Jag försöker träna bort men hinner inte så jag skiter i det och hoppas på det bästa, och mår dåligt i stället...

För inte så länge sen var allt bra, vad fan hände?

För någon vecka sen läste jag klart boken Fierce av Kelly Osbourne. Jag kände igen mig så jävla mycket. Alldeles för mycket.
Nej min pappa är inte Ozzy Osbourne. Nej, ingen i min familj är missbrukare eller i rampljuset. Men jag hetsäter - det är så det heter och det är en ätstörning.

Jag kommer att skriva av mig här. I min kamp för en normal tillvaro, en tillvaro utan 100% fokus på mat.

Inga kommentarer: