onsdag 4 augusti 2010

Att sluta med socker är inte rätt

Om jag slutar äta socker helt så tänker jag på det hela tiden. Samma sak gäller mjukt bröd. Minimera är mer rätt.

Igår hade jag klarat mig hela dagen utan så mycket som honung i téet, men på kvällen när jag och min kille hade varit duktiga med ommöbleringen här hemma hos mig så gick jag direkt efter chokladen, och de salta pinnarna... suck.
Men vet ni vad? Istället för att bli arg på mig själv så tog jag en paus och tog en dusch, sen upptäckte jag att jag faktiskt var nöjd. Jag tog en kopp te och lät bli chokladen efter bara några rutor. Tummen upp!

Mycket grönsaker är också bra, för att fylla ut tallriken med, och magen... Imorse åt jag en smörgås. Ett rostat bröd med tofuost, och en halv gurka i stavar. Rotade jag i skåpet efter mer bröd sen? Nej faktiskt inte.
Till lunch gjorde jag en sallad på massor av grönsaker och kallrökt lax. Det tog tid att tugga i sig och jag blev mätt. Mums.
Ikväll ska jag till min far på middag, och jag har sagt till mig själv att ta en lagom portion. och ja till té efter, men nej till glass.

Jag åt chokald nu på eftermiddagen, men bara några rutor och sen var jag nöjd.
Att unna mig med måtta är mycket bättre än att förbjuda helt. Då slipper jag suget och jag sliper må dåligt efter att ha gett efter.

Inga kommentarer: