söndag 1 augusti 2010

Dags att börja Yoga igen

Igårkväll åt jag massor, som vanligt.
Jag var ju hungrig igår vid 19-tiden och bestämde mig för en ostmacka, men det blev fyra. Jag gjorde två först, men de var så goda så utan att jag hann tänka hade jag gjort två till. Fjärde tryckte jag i mig, jag kunde lika gärna låtit bli... men min generation har alltid fått höra att man aldrig ska kasta mat. Bortförklaring kanske, men de orden ringer ofta i öronen när jag har mat kvar på tallriken.
Sedan blev jag sugen på choklad och därefter salta pinnar.

Det positiva är att jag faktiskt lät bli läsken i kylen. Jag ska försöka intala mig själv att jag ska spara den till min pojkvän. För om jag kan låta bli att dricka den för hans skull så kommer jag inte heller köpa någon ny så länge den står i kylen. Läsk kan man inte gärna gömma i en garderob.

Jag var uppe jättesent igår och skrev dagsschema för ledig tid resp. arbetsdagar. Jag känner att jag måste få ordning på mattiderna och komma igång med träningen. Den kommande veckan - min sista semestervecka - ska jag cykla varje dag (hittills har det varit lite sådär med det fast jag lovade mig varje dag under semestern) eller ta en ordentlig långpromenad och även börja varje morgon med Yoga.
Denna dag startade bra: 15 min yoga direkt på morgonen. (Det dagliga dussinet)
Jag hade gjort det enkelt för mig och lagt fram mattan på golvet och även kläderna som jag helst yogar i.
Dagsschemat är till för att jag helt enkelt ska se att jag visst hinner allt utan att ens jäkta, om jag bara går upp som jag ska.

Inga kommentarer: