måndag 2 augusti 2010

behovet att smälla i mig

Wohoo! Dag nr två med morgon-yoga!
Och tack vare all motion igår och det nya dagsschemat som jag lyckades följa så var jag i säg klockan halv tio och sov sött vid elva. Det är en enorm skillnad mot 2-3tiden under semestern.
Idag börjar jag officiellt jobba igen, men eftersom att mina klienter fortfarande har semester så bli det mjukstart denna vecka. Särbon jobbar dock fr o m idag så jag tog mig upp imorse kl 7 (!) när hans klocka ringde.

Inför dagen har jag gjort upp ett schema som jag ska försöka följa trots att jag måste flänga runt mycket hela dagen.

Update 18:00...
Dagen började bra. Men lunchen vart en katastrof. Glassen efter var en katastrof. Den fanns där, därför åt jag upp den. Suck. Ett halvt paket Vienetta.
Men, förutom hetsätningen (bestående av minivårrullar, senapssill och Vienetta) mitt på dagen känns dagen helt ok.
Just nu kämpar jag mot frestelsen att äta upp ett halvt paket salta pinnar och den choklad som finns i huset.
Hur kommer det sig att så länge jag håller mig borta från socker så går det bra, men så fort jag får i mig minsta lilla så kan jag nästan inte kämpa mot behovet att smälla i mig mera?
Jag har räknat ihop kalorierna jag ätit hittills, och jag har fått i mig precis så mycket som jag gör av med på en dag i vila, d v s ca 1400 kcal. Det innebär att om jag bara kan hålla mig ifrån ovanstående frestelser och hålla mig till te (utan honung) så kommer dagen inte att kännas helt åt skogen.

Just nu önskar jag att fästmannen kunde komma hit och få mig att tänka på annat. Kanske se en film ihop tills det är dags att sova. Det skulle hjälpa enormt.

Jag minsn från när jag gick ner 20 kg (varav jag nu gått upp 9) för fem år sedan, att första veckan var absolut jobbigast när jag skulle lägga om mina vanor, andra veckan fick jag också kämpa, efter det blev det lättare...

Inga kommentarer: